Save the Children publiceert jaarverslag 2016

In ons jaarverslag leggen wij verantwoording af over onze inzet voor kinderen wereldwijd in het afgelopen jaar. Wij informeren alle ge├»nteresseerden zo transparant en helder mogelijk over onze inkomsten, onze bestedingen en ons werk voor kinderen. Van ons kantoor in Den Haag tot de impact in het veld.

Jaarverslag 2016: enkele highlights

• In 2016 hebben we 25.308.190 euro besteed aan hulp voor kwetsbare kinderen in de wereld.
  • In 2016 hebben we wereldwijd 548.249 kinderen bereikt met soms levensreddende hulp.
  • 2016 was een jubileumjaar voor Save the Children Nederland omdat we precies 35 jaar geleden door prinses Juliana zijn opgericht.
  • Ons binnenlandprogramma, dat als doel heeft ook in ons eigen land bijstand te verlenen aan kwetsbare kinderen en jongeren, is in 2016 tot wasdom gekomen.
  • In 2016 hebben maar liefst 96.546 particulieren in Nederland Save the Children gesteund met een donatie en/of periodieke gift. Dat is bijna 50% meer dan in 2015 en het grootste aantal donateurs sinds het bestaan van Save the Children in Nederland.

Pim Kraan, directeur Save the Children Nederland

"Het was een moeilijk jaar voor kinderen, met veel oorlogsgeweld en zich verder verscherpende tegenstellingen."

Pim Kraan, directeur Save the Children Nederland

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Ontvang maandelijks onze e-mailnieuwsbrief.