• EN1D1Taw
  • YfLsOXMU
  • luggljz2
  • AXsLJoFX
  • TfDAbT1g
  • sfkjeVuW
  • fhlKAXXt
  • z8bfgqFq
  • z72RhpYC
  • EaCf7pVV
  • Q4DP55kL
  • ttlcEX8c
  • z3Lg4MtN
  • AToP8Guj
  • knFlSetE
  • VjkVdEtJ
  • bLFeYJ1P
  • AV8QJOLD
  • 8bMohCyi
  • OpsXHYXh
  • lUOoapDE
  • iePBe1Xn
  • yYVcSePn
  • ulRpsg2e
  • b1pkaRDK
  • ss2cmOlH
  • EfijJLTg
  • 5u2JXwfo
  • kTClSAn3
  • 1eFnkUaZ
  • aCXsLLil
  • winFP46a
  • sD1JCfe1
  • MQqDfq5y
  • uiH7AXRQ
  • iTBRsIs6
  • hF4YFl73
  • K3QlWKmg
  • mBsWn8sY
  • jQIlpOEl
  • itTQuyLc
  • kXoHul7y
  • sKlOpMKh
  • pywnKHFj
  • QijhmZXC
  • eplQLJl6
  • Wi7Uq3cl
  • Asl4bYsE
  • hfplcMlU
  • 6RR8IqwU
  • nzZOJg1Y
  • f1TBONZI
  • 5VsFW84A
  • 6QPXzdKu
  • aDJAZKXb
  • nKgjuw6g
  • L5cL6Keo
  • TjSpTfgc
  • jkB5hjCm
  • clQK2ZpO
  • REcRa7sl
  • IEgAgTTh
  • SdakUb7P
  • iBJFquiL
  • 2dXccSbk
  • XUwFckgY
  • XsgBZecW
  • RWulqKan
  • hiKdLEfa
  • bNsaFtU7
  • Jl26oY8V
  • asUOqN2d
  • YjUGWdXl
  • ngC4GbVk
  • 4wEfNd7P
  • w3cz5TKk
  • 5uETXMTD
  • yPLiLdi7
  • TiF3wVnE
  • k6sUbiiK
  • wA7uUsse
  • MBHotNMt
  • Xd4ONVVi
  • hatBI7Sd
  • obZhfVQl
  • 7PdIg7ju
  • f8X7zX1I
  • VBmU7OT2
  • lS8leKn7
  • SKApZpbi
  • M8KOlFSE
  • iltpP2ny
  • ekiE7Mpw
  • ZVuHjAVU
  • CdG8N5HU
  • aYj2y6wK
  • TmkO3Uka
  • LiVss5sY
  • wXWYnoIh
  • EVEQHw6C
  • Save the Children | Nieuwe campagne ‘Save the Survivors’

    Nieuwe campagne ‘Save the Survivors’

    Save the Children introduceert een nieuwe campagne ‘Save the Survivors’ die de veerkracht van kinderen op de vlucht laat zien.

    De campagne bestaat uit een tv spot, verhalen in kranten, websites en outdoor reclames. De boodschap is: kinderen zijn sterk en kunnen heel goed voor zichzelf opkomen, maar hebben daar wel een beetje hulp bij nodig. En daarmee doet de campagne een beroep op iedereen die een campagne-uiting ziet.  

    1 op 6 kinderen groeit op in een conflictgebied

    Wereldwijd groeit 1 op de 6 kinderen op in een conflictgebied. Dit zijn meer dan 450 miljoen kinderen. En elke 5 seconden wordt een kind gedwongen om te vluchten. Veel van die kinderen gaan op de vlucht en belanden via allerlei omwegen en vaak met behulp van mensensmokkelaars opvangkampen in de regio. Maar ook de kinderen die uiteindelijk in Ter Apel of in andere noodopvang terechtkomen, hebben vaak heel veel meegemaakt. Die gebeurtenissen maken diepe indruk op kinderen en bij sommigen zorgt het ook voor mentale problemen, waar ze een beetje hulp bij nodig hebben. Mentale gezondheidszorg moet in alle noodhulpprogramma’s geïntegreerd zijn. 

    Waargebeurde verhalen 

    Door middel van een multimediale campagne geeft Save the Children achtergrond bij het verhaal uit de tv-spot, zodat duidelijk wordt wat kinderen op de vlucht nu echt nodig hebben. Save the Children verzamelde waargebeurde verhalen bijeengebracht door medewerkers die werken met kinderen die vanwege conflict moeten vluchten en door mensensmokkelaars in bedreigende situaties belanden. Wie komt er dan voor ze op? In de spot ontfermt een volwassen vrouw zich tijdelijk over de kinderen, maar als zij dat niet meer kan wordt er een beroep gedaan op de kijker. Zelfredzaamheid is een groot goed, maar kent ook zijn grenzen.  

    Tessa Terpstra: “De film is heftig, maar vertelt wel de realiteit. Dit is wat kinderen op de vlucht meemaken. We lieten de film zien aan kinderen in Libanon. Die vertelden ons dat de realiteit soms zelf wel erger is dan wat er de campagnefilm laat zien.” 

    Op de website Hoe sterk ze ook zijn. Wij zijn er voor ze. Save the Children kun je de volledige spot bekijken en lees je meer over wat we doen om de veerkracht van kinderen op te vlucht te versterken.