Is huis-aan-huis werving een efficiënte methode?

Ja. Als deze methode ons niks zou opleveren, zouden wij er natuurlijk direct mee stoppen.
 
Het merendeel van de geworven donateurs blijft voor een lange tijd donateur. Sommige donateurs blijven ons wel twintig jaar of langer steunen. De gemiddelde donateursrelatie is ook van lange duur: vijf jaar. Kortom; de meeste donateurs zijn trouwe donateurs die betrokken zijn bij ons werk.
 
Er zijn natuurlijk ook donateurs die na een paar maanden of een jaar weer opzeggen. Dat is natuurlijk nooit leuk, maar ook geen probleem. Je kunt je als donateur om verschillende redenen bedenken. Wij zijn ook dankbaar voor minder lange relaties met donateurs, ook wanneer deze financiëel gezien een minder goed rendement opleveren. Dit komt omdat wij bij huis-aan-huis werving ook kijken naar het maatschappelijke rendement op de lange termijn; donateurs, ook als ze hebben opgezegd, blijven vaak betrokken op andere manieren (als vrijwilliger, als deelnemer aan acties of als erflater).