Cristiano Ronaldo lanceert nieuwe selfie-app; opbrengst naar Save the Children

Voetbalster en Save the Children-ambassadeur Cristiano Ronaldo heeft dinsdag een nieuwe app gelanceerd, waarmee fans selfies met hem kunnen nemen. Een deel van de opbrengst gaat naar Save the Children.

Met de app ‘CR7Selfie – Fans met een Missie’ kunnen fans een selfie met superster Ronaldo maken waar en wanneer ze willen, en tegelijkertijd kinderen helpen. Ze kunnen met hem op de foto terwijl hij bijvoorbeeld staat afgebeeld in smoking, karaoke zingt of de Gouden Schoen vasthoudt. Vervolgens kunnen ze die foto delen met vrienden, familie of andere Cristiano-fans op social media. De App is wereldwijd beschikbaar via de Apple App- en Google Play-winkels, voor 1,99 euro.

“Mooi om via deze app op een nieuwe manier het contact aan te gaan met mijn fans”, zegt Cristiano Ronaldo. “Vanaf het begin wist ik dat deze app ook een ​​goed doel moest ondersteunen. Ik ben al jaren bij Save the Children betrokken. Als vader wil ik helpen om kinderen overal ter wereld een betere toekomst te geven. Ik nodig iedereen uit om een Fan met een Missie te worden door de app te downloaden, een ​​selfie te maken en tegelijkertijd kinderen in nood te helpen.”

In de app kunnen fans kiezen uit 68 foto's van Ronaldo in verschillende outfits en poses, en kunnen ze 39 filters toepassen. Door het jaar heen komen nieuwe foto’s beschikbaar, die ‘in-app’ te koop zijn voor 99 eurocent. Ook daarvan gaat een deel naar Save the Children. De organisatie zet het geld in om kinderen over de hele wereld een gezonde start en onderwijs te bieden en ze te beschermen. In 2015 hielp Save the Children 185 miljoen kinderen in 120 landen.

Cristiano Ronaldo werd in januari 2013 benoemd tot Wereldwijd Ambassadeur van Save the Children. Met meer dan 230 miljoen volgers op social media gebruikt hij de platformen regelmatig om een schijnwerper te zetten op de meest dringende behoeften van kinderen. Hij spoort zijn volgers aan meer te doen om kinderen te helpen, zowel in hun lokale gemeenschap als wereldwijd.

“We zijn Cristiano Ronaldo dankbaar voor deze nieuwe manier van samenwerken en het werk dat hij doet om de problemen van kinderen onder de aandacht te brengen”, zegt Jorieke Streef, programmadirecteur bij Save the Children in Nederland. “Eén op de 11 kinderen wereldwijd gaat niet naar school. Onder vluchtelingen ligt dat percentage nog veel hoger, ze lopen vijf keer zoveel kans om niet naar school te gaan als kinderen van niet-vluchtelingen. Terwijl onderwijs van cruciaal belang is voor kinderen. Om aan hun toekomst te bouwen, hun dromen na te jagen. Deze samenwerking en de kracht van social media kunnen een ongelooflijke impact hebben op kinderen."