TeamUp voor thuis - week 2

We weten hoe je kinderen in moeilijke tijden kunt steunen. Daarom hebben we onze speel- beweegoefeningen aangepast voor de coronacrisis. Ook voor kinderen van 6 tot en met 11 jaar en hun ouders in Nederland. Daarom hebben onze TeamUp trainers ook deze week, week 2, weer oefeningen aangepast aan de coronacrisis. Kinderen en hun ouders of verzorgers kunnen de games veilig thuis doen. Onze trainers doen ook vanuit hun eigen huis de oefeningen op de video’s voor. 

Hieronder zie je in tien korte video’s hoe je de games doet. Veel plezier! 

TeamUp Thuis - 01. Check-in

Geef de TeamUp-yell om iedereen bij elkaar te roepen. Is iedereen er? Geef elkaar een elleboogboks! Laat zien hoe je je voelt: duim omhoog, omlaag of in het midden. Geef elkaar een complimentje.

 

TeamUp Thuis - 02. Handen wassen

Wat is in deze tijd extra belangrijk? Handenwassen-handenwassen-handenwassen!
 

TeamUp Thuis - 03. Warming-up: Tel tot tien

Maak je lichaam warm! Doe elke tien seconden een andere oefening. Wees creatief!
 

TeamUp Thuis – 04. Even lenen

Hoeveel spullen kun jij pakken van degene die met je speelt? Je mag maar één ding pakken per keer, deze leg je eerst terug bij jouw spullen en dan mag je opnieuw gaan rennen. Wees zo snel mogelijk om alle objecten te pakken.
 

TeamUp Thuis – 05. 1-2-3

Tel tot drie en maak het steeds moeilijker. Bedenk op 2 bijvoorbeeld en beweging of een geluid. Je moet je goed concentreren, anders ga je de mist in. Daag jezelf uit! En probeer het met zoveel mogelijk nummers en bewegingen. Jij kan dit!
 

TeamUp Thuis– 06. Kreeftenvoetbal

Pak een kleine bal waarmee je kan voetballen en gebruik twee stoel als doelen. Je scoort als de bal door de poten van de stoel gaat. In dit voetbalspel ga je niet rennen, maar ga op je handen en voeten zitten als een kreeft (met je buik naar boven, rug naar de grond, als je kan billen van de grond).
 

TeamUp Thuis – 07. Boter, kaas en eieren  

Pak (bijvoorbeeld) vijf papieren bordjes en zet er een X en O op. Maak een spelbord met plakband op de grond. Ga 1.5 meter van het bord staan en ga leg om en om je bordje neer. Wie 't eerst drie maal X of 0 op een rij heeft, is de winnaar. Extra uitdaging? Loop dan niet naar het spelbord maar bedenk een beweging.
 

TeamUp Thuis – 08. Cooling-down: Stretchen

Zet een rustig muziekje op. Iedereen staat op minimaal een armlengte afstand van elkaar. Maak heel je lichaam weer los door al je spieren te rekken en te strekken: je armen, je benen, je heupen en je rug. Houd elke positie 5 tellen vast. Zo wordt je weer helemaal ontspannen. 

TeamUp Thuis – 09. Check-out

Ga op je gemak zitten. Vertel aan iemand wat je het allerleukste vond om te doen. En wat is ook alweer heel belangrijk? Handenwassen-handenwassen-handenwassen!

TeamUp at Home – 10. Iets drinken

Waarom niet nog even blijven? Het was zo gezellig! Maak wat lekkers klaar, drink wat thee, water of een sapje en pak papier. Schrijf op het papier:
1. Wat je leuk vond vandaag bij TeamUp Thuis
2. Wat je niet zo leuk vond bij TeamUp Thuis
3. Een idee wat we de volgende keer kunnen doen
4. Je wens voor morgen- wat zou je leuk vinden om te doen?
Laat de tekeningen aan elkaar zien. Bij TeamUp vinden we het belangrijk dat we naar elkaar luisteren.
 

Alle video's?

Wil je de video's van week 1 nog eens zien of de oefeningen doen? Je kunt ze altijd hier op de website terug zien en natuurlijk ook via ons YouTube-kanaal