TeamUp voor thuis - week 4

We weten hoe je kinderen in moeilijke tijden kunt steunen. Daarom hebben we onze speel- beweegoefeningen aangepast voor de coronacrisis. Ook voor kinderen van 6 tot en met 11 jaar en hun ouders in Nederland. Daarom hebben onze TeamUp trainers ook deze week, week 2, weer oefeningen aangepast aan de coronacrisis. Kinderen en hun ouders of verzorgers kunnen de games veilig thuis doen. Onze trainers doen ook vanuit hun eigen huis de oefeningen op de video’s voor. 

Hieronder zie je in tien korte video’s hoe je de games doet. Veel plezier! 

TeamUp Thuis - 01. Check-in

Geef de TeamUp-yell om iedereen bij elkaar te roepen. Is iedereen er? Geef elkaar een elleboogboks! Laat zien hoe je je voelt: duim omhoog, omlaag of in het midden. Geef elkaar een complimentje.

 

TeamUp Thuis - 02. Handen wassen

Wat is in deze tijd extra belangrijk? Handenwassen-handenwassen-handenwassen!
 

TeamUp Thuis - 03. Warming-up: Geef de klap door

Ga met z’n alle bij elkaar staan. Iemand doet een kap voor, de rest doet de klap na totdat ze weer bij de degene zijn die de klap voor deed. Als iemand twee keer klapt, draait de richting om. Iedereen mag dit doen. Maak je een fout, dan ben je af. Of de groep moet opnieuw beginnen. 
 

TeamUp Thuis – 04. Staartentikkertje

Pak een handdoekje en stopt 'm in de zijkant van je broek. Zoek de ruimte op en ga op een armlengte afstand tegenover iemand staan. Zet je voeten stevig op de grond - en dan niet meer bewegen! Tel tot drie en probeer de handdoek van elkaar af te pakken. Wie de handdoek te pakken krijgt, krijgt één punt. Na twee punten kun je iets nieuws proberen, bijvoorbeeld door niet meer stil te staan, maar nog steeds met je voeten op de grond door de ruimte te bewegen.
 

TeamUp Thuis – 05. Koel blijven

Verdeel de groep in tweetallen. De ene partner maakt de andere partner aan het lachen of zijn/haar kalmte te laten verliezen (zonder aanraken/dichtbij komen). De andere richt concentreert zich en blijft koel. Wissel van partner. Na de activiteit kunnen kinderen hun ervaringen delen. Hoe blijf je koel?
 

TeamUp Thuis – 06. Binnen voetbal

Maak twee doeltjes van bijvoorbeeld touw, tafel of stoelen. Maak een bal van opgerolde plastic zakken. Je speelt het spel 1 tegen 1. Je hebt gescoord als de bal over de lijn komt. Voor ronde 2 ga je niet staan, maar zitten. En als je het nog moeilijker wil maken, beweeg je als een krab: op handen en voeten met je buik naar boven.  

TeamUp Thuis – 07. Blindemanstocht

Dit spel speel je met z’n tweeën of meerdere paren. Maak een parcours in de kamer of buiten met bijvoorbeeld stoelen. Een partner doet een blinddoek om (of sluit hun ogen) en de ander is de helper. De helper leidt de geblinddoekte partner door het parcours. Zorg dat niemand valt of zich pijn doet! Gelukt?  Wat was moeilijk? Wat heeft jou geholpen? Wissel dan van beurt. 

TeamUp Thuis – 08. Cooling-down: Lang, klein en breed

Zet een heel rustig muziekje op. Iedereen staat op minimaal een armlengte afstand van elkaar. Ga op je tenen staan en strek je armen zo hoog mogelijk boven je hoofd. Je wordt zo lang als een huis. Nu kniel je, knuffel je knieën en leg je kin op je borst. Je wordt zo klein als een muis. Strek je armen en benen zo wijd mogelijk. Je wordt zo breed als een muur. Houd elke positie 6 tot 8 tellen vast.
 

TeamUp Thuis – 09. Check-out

Ga op je gemak zitten. Vertel aan iemand wat je het allerleukste vond om te doen. En wat is ook alweer heel belangrijk? Handenwassen-handenwassen-handenwassen!

TeamUp at Home – 10. Iets drinken

Waarom niet nog even blijven? Het was zo gezellig! Maak wat lekkers klaar, drink wat thee, water of een sapje en pak papier. Schrijf op het papier:
1. Wat je leuk vond vandaag bij TeamUp Thuis
2. Wat je niet zo leuk vond bij TeamUp Thuis
3. Een idee wat we de volgende keer kunnen doen
4. Je wens voor morgen- wat zou je leuk vinden om te doen?
Laat de tekeningen aan elkaar zien. Bij TeamUp vinden we het belangrijk dat we naar elkaar luisteren.