Skip to main content
ch1827852

Performance Marketeer

32 - 38 uur per week | Den Haag  
Afdeling: Marketing & Communicatie

Weet jij hoe je relevante doelgroepen kunt bereiken, en welke plaatsingen en content geschikt zijn om het beste rendement te behalen voor jouw campagne? In een tijd waar digitale fondsenwerving steeds belangrijker en omvangrijker is, zijn we op zoek naar een nieuwe Performance Marketeer! Met jouw kennis en creativiteit om het werk van Save the Children – en het belang van onze donateurs – online onder de aandacht te brengen, speel je een belangrijke rol in het behalen van onze fondsenwervende doelstellingen.

Over Save the Children
Ieder kind heeft het recht op een gelukkige jeugd. Daarom zet Save the Children alles op alles om het leven van kinderen – en daarmee de toekomst van onze samenleving – te verbeteren. 

Wij reageren op noodsituaties, realiseren duurzame ontwikkeling en zorgen dat de stem van kinderen wordt gehoord. Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geven wij kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Elke dag weer. Onvoorwaardelijk.

Wat ga je doen als Performance Marketeer?
De functie Performance Marketeer valt onder de afdeling Marketing & Communicatie en is verantwoordelijk voor het vormgeven en behalen van de doelstellingen op online fondsenwerving. Een mooie, gevarieerde rol waarin het binden van meer supporters aan Save the Children centraal staat: jij hebt jouw always on campagnes (SEA, Meta, YouTube, remarketing) en actualiteiten, en je haakt aan op thema’s waar de rest van de afdeling (broadcasting, PR, organic social, email, website, P&P, Binnenlandprogramma’s) zich door het jaar heen op focust. 

Je hebt een collega Digital Marketeer die zich focust op doelstellingen op positionering en branding. Samen dragen jullie dus zorg voor een geoptimaliseerde online media inkoop. 

De standplaats van deze functie is ons kantoor in Den Haag. 

In deze functie ben je verantwoordelijk voor:

  • Budgetverdeling en het vormgeven en bewaken van de digitale acquisitie strategie, inclusief bijbehorende targets per kanaal; 

  • Het beheren van bestaande kanalen en testen van nieuwe kanalen t.b.v. een optimale inzet en het behalen van onze targets;

  • Het zelfstandig bedenken, maken (samenwerking met onze Content Producer mogelijk), analyseren en optimaliseren van de fondsenwervende online advertenties en conversiepagina’s;

  • Advies op fondsenwervend vlak intern bij kanaaloverstijgende campagnes;

  • Zorg dragen en meewerken aan accurate measurement en dashboards;

  • Je schakelt met externe bureaus over content, campagnes, en tracking;

  • Mede opzetten van een lead gen strategie; 

  • Op de hoogte blijven van wat jouw internationale collega’s doen op het gebied van online fondsenwerving en zelf hier ook kennis over delen.

 
Wie ben jij?

  • Je bent gedreven en werkt performance-gericht;

  • Je vindt het leuk om data te vertalen naar inzichten en optimalisaties;

  • Je hebt oog voor sterke proposities en weet hoe je kansrijke content omzet in fondsenwervende advertentiematerialen;

  • Je werkt graag nauwkeurig en gestructureerd waardoor overzicht houden bij vele campagnes en samenwerkingen soepel verloopt;

  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;

  • Je bent sterk in zowel werken in teamverband als zelfstandig;

  • Je blijft op de hoogte van de ontwikkelingen binnen online marketing;

  • Je hebt affiniteit met de sector en inlevingsvermogen in de doelgroepen van Save the Children;

  • Je vindt het leuk om in een internationale omgeving te werken. 

Wat staat er op jouw CV?

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;

  • Ruime operationele ervaring met advertising tools;

  • Ruime operationele ervaring met analyse tools;

  • Kennis van CRO principes;

  • Ervaring met Adobe Premiere Pro en Photoshop is een pré, maar geen vereiste;

  • Ervaring in de sector is een pré, maar geen vereiste;

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend;

  • Je bent gerechtigd om in Nederland te werken.  

Wat hebben wij jou te bieden?
We zijn een jong team met grote ambities. Onze activiteiten maken écht impact. Al 5 jaar is Save the Children de snelstgroeiende NGO van Nederland, en samen met jou willen we dit minstens de komende 5 jaar nog steeds zijn. Qua digital maturity zijn we al erg ver, waardoor er veel ruimte is voor innovatie en jouw ontwikkeling. Dus bij ons ben je nog niet uitgegroeid! 

  • Wat jij doet, helpt miljoenen kinderen wereldwijd. Direct of indirect. Mooier werk bestaat niet;

  • Salaris natuurlijk. Wij volgen de salarisschalen van de Rijksoverheid. Deze functie wordt ingeschaald volgens salarisschaal 9 (minimaal €3.341,71 en maximaal €4.687,27);

  • Je reiskosten worden volledig vergoed, waarbij duurzaam vervoer onze norm is;

  • Jaarlijks 25 vakantiedagen op basis van een 5-daagse werkweek; 

  • Mogelijkheid tot het eenvoudig sparen van extra verlof; 

  • Een gunstige pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn; 

  • Veel ruimte voor opleiding & ontwikkeling;

  • Een menselijke werkgever, die voortdurend in ontwikkeling is. Dat betekent een plek waar je jezelf kan zijn, veranderingen mee vorm kan geven en waar je kunt doorgroeien.

Goed om te weten: als je aangenomen wordt, krijg je in eerste instantie een jaarcontract, met kans op verlenging.

Aanbiedingen zijn onder voorbehoud van positieve referenties en het overleggen van een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Waarom vragen we referenties en een VOG?
Save the Children neemt deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme. 

Als kinderrechtenorganisatie die misbruik – in welke vorm dan ook – bestrijdt, willen we allereerst  kunnen garanderen dat onze eigen medewerkers zich hier niet schuldig aan maken, of hebben gemaakt. Daarom nemen we deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme. En nemen we gestandariseerde referenties af als je bij ons solliciteert. Door te solliciteren stem je hiermee in.

Wat voor werkgever is Save the Children?
In Nederland werk je samen met ongeveer 150 collega’s maar je bent ook onderdeel van een internationaal netwerk van meer dan 25.000 collega’s in 120 landen. We zijn ’s werelds grootste kinderrechtenorganisatie, maar dat betekent niet dat onze organisatie onpersoonlijk is. Juist niet! Wij zorgen dat ieders stem – net zoals die van de kinderen waar wij voor strijden – gehoord wordt. Dat iedere collega zichzelf kan zijn en zich verder kan ontwikkelen. 

Bij Save the Children zijn we trots op onze diversiteit. Daarom nodigen wij iedereen uit om bij ons te solliciteren, ongeacht gender, seksuele oriëntatie, religieuze en/of culturele achtergrond, persoonlijkheid en/of andere zichtbare en onzichtbare kenmerken. We vieren onze verschillen, want deze zorgen ervoor dat we samen kunnen groeien.

Sollicitatieprocedure
Enthousiast geworden? Stuur je sollicitatie dan op via het sollicitatieformulier op onze website. Sollicitaties die op een andere manier bij ons binnenkomen, nemen wij helaas niet in behandeling. 

Bij voldoende sollicitaties wordt de vacature gesloten.

Als je inhoudelijke vragen hebt over de functie, kun je terecht bij Robert Valentijn, Teamleider Performance Marketing op 06 23 67 97 43 

Vragen over de sollicitatieprocedure kun je stellen via [email protected]