16129f2d-f5d0-4dcc-81c0-0b3114d5804b.png.webp

Jaarverslag 2022: ruim 1,5 miljoen mensen geholpen

Maandag 24 Juli 2023

Wij hebben alle cijfers van het afgelopen jaar op een rij gezet om  iedereen duidelijk te maken wat wij in 2022 hebben bereikt. Save the Children Nederland heeft 1,57 miljoen mensen kunnen ondersteunen, waaronder 897.391 kinderen.

We waren er voor kinderen in conflictsituaties, zoals Oekraïne en Afghanistan.We werkten in landen waar ondervoeding heerst, zoals Somalië, Kenia en Ethiopië. We waren snel ter plaatse ten tijde van rampen, zoals de overstromingen in Pakistan. En ook in Nederland stonden we klaar voor kinderen en hun families.

In ons uitgebreide, Engelstalige jaarverslag kun je lezen wat wij het afgelopen jaar hebben gedaan voor kinderen en hun families. We richtten ons op medische zorg, psychosociale hulp en toegang tot onderwijs en kinderbescherming. Ook zorgden we ervoor dat de stem van kinderen gehoord werd.

In het jaarverslag geven we ook uitleg over onze inkomsten en uitgaven. De belangrijkste cijfers vind je hieronder.

StC-IMPACT-report-A4-pag2