De gift moet bestaan uit periodieke uitkeringen. Dat betekent dat je elk jaar (oftewel 12 maanden) hetzelfde bedrag moet betalen. Dat kan per maand, maar ook per jaar of half jaar. De ingangsdatum mag niet in het verleden liggen. Betalingen die gedaan zijn vóór de ingangsdatum van de overeenkomst, zijn niet aftrekbaar.
Vanaf 2014 is het niet meer nodig de overeenkomst door een notaris te laten opmaken. Via een schenkingsovereenkomst regel je het nu zelf, samen met ons.
Ben je al donateur via automatische incasso? Vul dan de schenkingsovereenkomst in inclusief toestemming voor automatische incasso. Wij zetten je huidige incasso om naar een periodieke schenking, die ook automatisch wordt geïncasseerd.
Heb je een echtgenoot of geregistreerd partner? Dan moet diegene de overeenkomst ook ondertekenen, op grond van artikel 88 van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek.
Voor de belastingaangifte heb je de volgende informatie nodig:
- Ons RSIN (fiscaal) nummer is 6861878
- Transactienummer: dit kun je vinden op je schenkingsovereenkomst
- Je ontvangt jaarlijks van ons de benodigde gegevens die je nodig hebt voor jouw belastingaangifte.
Je kunt de overeenkomst ook tussentijds stoppen, maar dan vervalt ook het belastingvoordeel. Bij overlijden, arbeidsongeschiktheid of onvrijwillige werkloosheid komt de schenkingsovereenkomst automatisch te vervallen.