Skip to main content

De opbrengsten van huis-aan-huis werving zijn groter dan de kosten. Dit komt onder andere omdat we scherpe afspraken maken met wervingsbureaus over de kosten. Bovendien levert huis-aan-huis werving structurele donateurs op die gemiddeld vijf jaar donateur blijven. 

Daarnaast houden wij ons strikt aan diverse officiële afspraken, zoals de afspraken die gemaakt zijn met het  Centraal Bureau voor Fondsenwerving. Zij eisen dat wij maximaal 25% van de eigen inkomsten uit fondsenwerving besteden aan marketing en daar zitten wij ruim onder.  

Fondsenwerving via huis-aan-huis werving levert onder de streep meer op, en daarbij krijgen we er donateurs bij en vergroten we onze achterban. En dat is nodig om ons werk te kunnen blijven doen. Het gaat dus absoluut niet ten koste van de kinderen die wij helpen. In tegendeel zelfs. Wij voelen ons er zeer verantwoordelijk voor om elke gedoneerde euro op de best mogelijke manier te besteden en zetten jouw bijdrage in op plekken waar kinderen onze hulp het hardst nodig hebben. Wij gaan dus heel bewust en zorgvuldig om met de donaties die we van onze donateurs ontvangen. 

Lees hier hoe wij het geld besteden of neemt een kijkje in ons jaarverslag